top of page

BRIDGING MINDS SYMPOSIUM

Musician

As a knowledge-based event, BMS brings China’s hottest and most sensitive issues under the spotlight and stimulates intellectual debate. The keynote is addressed by internationally renowned leaders and experts, and the panel discussion includes experts in their individual fields. We do not shy from choosing controversial topics and engaging with them from a multitude of perspectives. In such, we hope that BMS can become the bridge between the thinkers of the East and the West.

在BMS panel中, 我们邀请了相关领域的专家以及学者对于实事论题进行讨论。我们2022年的主题包括:

1. UK & CHINA Relation Panel

中英经贸关系历史久远,改革开放以来,中英两国间建立全面合作伙伴关系,进行全方位多层次的交流,中英经贸关系快速发展,贸易规模不断跃上新台阶,“求同存异 合作共赢”的方针为两国双边经贸关系的发展开辟了广阔的前景.

然而,受疫情影响,过去两年全球经济动荡,对国际贸易和英中关系产生了一定影响,但最新数据显示,英国依然是中国企业在欧洲投资的首选地;英国公司同时也在积极寻求机会,进军正在快速增长的中国消费市场,中国将成为英国“脱欧”后的重要合作伙伴。相信经过双方的共同努力,中英平等互利的双边经贸关系必将会有新的巨大发展。

 

2. 电影中的中国文化和身份构建

随着近年越来越多的以中国文化为主体的电影在西方制作并上映,中国文化似乎正在国际主流电影市场上掀起一股热潮。其中最具有代表性的电影如 《摘金奇缘》和《尚气》都因他们所展现的包容性而得到了许多媒体,电影评论人和大众的积极评价, 但依然有很多声音对于这些电影的代表性持有相反的看法。这些不同观点的碰撞引发了关于西方电影所展现的中国文化和其代表性的讨论。有些观点认为这些电影准确地展示了华人的生活与身份构建,而其它观念则认为其代表性还需改进。

bottom of page